9. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi Tamamlandı

9. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi 37 üniversiteden gelen ve çoğunluğunu özel eğitim bölümü öğrencilerinin oluşturduğu 820 öğrencinin katılımıyla üniversitemiz ev sahipliğinde gerçekleştirildi.
Kongre süresince 83 sözlü 6 poster olmak üzere 89 bildiri sunuldu.
Üç gün süren kongrenin açılış konuşmasını Üniversitemiz Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Başkanı Doç. Dr. Ayşegül Şükran Öz yaptı. Öz, yaptığı konuşmada: ”Özel eğitimciler özel bir topluluk olduğu için biz de farklılıkları bünyesinde barındıran Hatay İlimizde; özel bir şehirde kongre düzenlemek istedik. Çocuklarımız bizim en büyük zenginliklerimiz, sizler de ülkemizin farklı şehirlerinden gelerek bu zenginliğimize zenginlik kattınız. Hatay ezber bozan bir yer ve biz özel eğitimciler de ezber bozan insanlarız. Biz özel eğitimde olduğu gibi Hatay’da etiketlerle hiç ilgilenmiyoruz. Bizim için önemli olan mutlu bir hayatı paylaşmaktır. Biz, yaşamın anlamlı olmasını istiyoruz. Bu yüzden bizim bölümümüz kendisini Hatay’da tam olarak evinde hissetti. Siz de bu üç gün boyunca kendinizi lütfen evinizde hissedin.” dedi.
Ayşegül Şükran Öz’den sonra kürsüye gelen Üniversitemiz Rektörü Prof. Dr. Hasan Kaya: “Mesleklerin iyisi kötüsü olmaz ama eğitimcilik meslekler arasında ayrı bir yer ediniyor. Özel eğitimcilik daha fazla hassasiyet gösterilmesi gereken bir alan. Maalesef ülkemiz bu alanda biraz geri kaldı. Özel eğitime gereksinim duyan birçok çocuğumuz bulunmasına rağmen bu alanda çok fazla uzman bulunmamaktadır. Bizim fakültemiz de bu uzman açığını yaşıyor. Öğrencilerimizin iyi yetişip bu uzman açığını kapatmalarını bekliyoruz. Özel gereksinime ihtiyaç duyan çocuklarımızın yetiştirilmesinde üzerinize düşen sorumluluğu yerine getirmenizi bekliyoruz. “ dedi.  
Kongreye video ile bağlantı sağlayan ünlü oyuncu Ebru Cündübeyoğlu, kendisinin de disleksi olduğunu belirterek, disleksinin bir hastalık olmadığını ifade etti. Disleksinin öğrenme tarzı ile ilgili bir durum olduğunu belirten Cündübeyoğlu, eğitim hayatı boyunca disleksi durumu yaşayan tüm bireylerin kendi eğitim tarzı ile öğrenmeyi başarabileceklerini sözlerine ekledi. 

Açılış konuşmalarının ardından Müzik ve Bilim Öğrenci Topluluğu tarafından oluşturulan koro mini bir konser verirken, halk oyunları ekibi de kongreye katılan öğrencilere halk oyunları gösterisi sundu. 
Daha sonra sunumların yapılacağı oturumlara geçildi. 


Kongrede 83 sözlü 6 poster olmak üzere 89 bildiri sunuldu.
Kongrenin birinci günü 1. Oturumda Okuma ve Yazma Öğretimi, Yaygın Gelişimsel Bozukluk ve Erken Çocukluk, Kaynaştırma & Sınıf Öğretmenliği, İşitme Engelliler konularında sunumlar yapıldı. 
Kongrenin ikinci gününde ise 2. ve 3. Oturum gerçekleştirildi. 2. Oturumda “Özel Eğitim ve Psikolojik Danışmanlık, Kaynaştırma Ortamları, Özel Yetenek, Alanyazında Özel Eğitim; 3. Oturumda Özel Eğitim ve Materyal Geliştirme, Özel Gereksinimli Bireyler ve Mesleki Eğitim, Resim, Müzik ve Oyuncaklar, Öğretmen Yeterliliği ve Tutumları konuları oturumlarda ele alındı.
Kongrenin son gününde ise 4. ve 5. Oturum gerçekleştirildi. 4. Oturumda Öğretmen Adayı Görüşleri, Aile ve Sosyal Gelişim, Profesyonel Bir Alan Olarak Özel Eğitim Öğretmenliği; 5. Oturumda ise Otizm, Öğretmen Yetiştirme ve Toplum Etkileşimi, Erişilebilirlik ve Sosyal Kabul, Özel Eğitimde Güncel Konular, Multidisipliner Çalışmalar hakkında sunumlar yapıldı.
Kongre genel değerlendirme sonrası Hatay’ın tarihi ve turistik yerlerine yapılan sosyal ve kültürel program ile sona erdi.